Δευτέρα 31 Μαρτίου 2008

Απόψεις

••• Στη σελίδα αυτή δημοσιεύονται απόψεις των ποδηλατόφιλων της πόλης μας.




Ο κ. Ευθύμιος Συρβανίδης γράφει:
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΩΓΟΙ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
Αγαπητή Θεσσαλία,
Την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου στην παραλία του Βόλου (Παπαστράτου) δεκάδες Βολιώτες ποδηλάτες πραγματοποιώντας συγκέντρωση, ξεκίνησαν στη συνέχεια διαδρομές στους κεντρικούς δρόμους της πόλεώς μας και της Ν. Ιωνίας. Ο πρώτος εθελοντικός πυρήνας με την ονομασία – ενεργοί πολίτες – έστειλε το μήνυμα της χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη μας με τα ευεργετικά της χρήσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης με παράλληλη ωφέλεια των ποδηλατιστών όσον αφορά την άσκηση και την υγεία τους. Ένα ακόμη πιο ευχάριστο γεγονός είναι ότι η όλη προσπάθεια και εκδήλωση πλαισιωνόταν από αρκετούς Βολιώτες επιστήμονες, πολιτικούς μηχανικούς, δικηγόρους και επιχειρηματίες που στηρίζουν την ευγενή προσπάθεια με σοβαρότητα. Επίσης άλλο ευχάριστο γεγονός υπέρ της χρήσης του ποδηλάτου είναι ότι στο περιοδικό των πεπραγμένων του Δήμου Βόλου 2007, βλέπει κανείς σε φωτογραφία το Δήμαρχο κ. Βούλγαρη να επιβαίνει ποδηλάτου πράγμα που σημαίνει ότι ο Δήμαρχος έχει τη βούληση και την επιθυμία να στηρίξει τη διάδοση και κυκλοφορία του ποδηλάτου στην πόλη μας και αυτό ασφαλώς δεν το ξεχνάει.
Τα ανωτέρω που αναφέρω εν τάζει αποτελούν ευσεβείς και ευγενείς πόθους των πολιτών όλης της πόλης μας για να αναβιώσει επί τέλους αυτό το ήπιο και ευεργετικό μέσο κυκλοφορίας, που τόσο αδικήθηκε. Το δεύτερο θέμα που θέλω να θίξω, πάει κατ’ ευθείαν στην ευθύνη της πολιτείας που ιστορικά έχει ως εξής:
Μέχρι το 2000 εκδηλώθηκαν κάποιες πρωτοβουλίες για το ποδήλατο στη Λάρισα, στο Βόλο και στην Κω. Σε ευρύτερη φάση από τις 80 πόλεις που ενημερώθηκαν για συμμετοχή στο ειδικό πρόγραμμα ποδηλατικής ανάπτυξης, επιλέχθηκαν 17 και ανατέθηκαν από του υπουργείο Μεταφορών οι μελέτες στο Πολυτεχνείο. Τελικά δεν έγινε τίποτα για να επωφεληθεί η Καρδίτσα, η Λάρισα και το Μεσολόγγι. Στη συνέχεια ανέλαβε τα πράγματα το Υπουργείο Εσωτερικών που υποσχέθηκε να διαθέσει σε κάθε ενδιαφερόμενο Δήμο 118.000 ευρώ για μελέτη και κατασκευή ποδηλατοδρόμου. Επειδή το ποσό ήταν αστείο η πρόταση κατέρρευσε. Το ίδιο κράτος έδωσε το σύνθημα της αποτυχίας.
Κι όλα αυτά συμβαίνουν παρ’ ότι το ποδήλατο προστατεύεται από τις κοινοτικές οδηγίες και δεν παύει να αποτελεί σύμβολο πολιτισμού και ευγένειας. Οι χρήστες του ποδηλάτου είναι κατά κανόνα ηλικίας έως 45 ετών και τα αξιοποιούν για να πάνε στη δουλειά τους ή στο σχολείο. Κατά τη γνώμη μου δεν μπορούμε να μιλάμε για κυκλοφορία ποδηλάτων μέσα στη ζούγκλα των δρόμων της πόλης μας. Προέχουν οι μελέτες χάραξης των ποδηλατοδρόμων και μετά η κατασκευή τους. Εδώ είναι τα δύσκολα γι’ αυτό και μέχρι τώρα όλα πάνε πίσω. Οι προχειρότητες δεν περνάνε. Ο κ. Χατζηγάκης είχε υποσχεθεί ενθάρρυνση τους ποδηλάτες της πόλης, αυτά όμως είναι ευχολόγια. Κύριε Δήμαρχε, εάν θέλετε σοβαρά να βοηθήσετε το πρόβλημα χρήσης ποδηλάτου στην πόλη μας φροντίστε για μελέτες και κατασκευή ποδηλατοδρόμων. Με τα σημερινά δεδομένα η κίνηση του ποδηλάτου εντός πόλεως είναι επικίνδυνη. Οπωσδήποτε θα χρειαστεί η συμπαράσταση του κ. Νομάρχη, βουλευτών και του υφυπουργού κ. Νάκου. Επαναλαμβάνω ότι εδώ εκφράζω τη γνώμη μου. Σ’ αυτή μου την παρέμβαση δεν θα ξεχάσω ούτε θα παραλείψω να απευθύνω τα θερμά μου συγχαρητήρια στους πρωτεργάτες αυτής της κίνησης της 24ης Φεβρουαρίου υπέρ του ποδηλάτου και έχω την αίσθηση ότι θα φέρει θετικά αποτελέσματα. Πρέπει να τελειώσουν οι προχειρότητες των υπευθύνων. Ιδού τώρα πως η Ευρώπη αντιμετωπίζει τη χρήση του ποδηλάτου: Η Ολλανδία με 15,5 εκατομμύρια κατοίκους, έχει 13 εκατομμύρια ποδήλατα με πλήρες δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Στη Γαλλία στο Στρασβούργο υπάρχει δίκτυο ποδηλατοδρόμων 77 χλμ. που καλύπτει το 25% των μετακινήσεων. Στην Αγγλία έγιναν ποδηλατόδρομοι 16.000 χλμ. και απομακρύνθηκαν από τους δρόμους 300.000 αυτοκίνητα. Σε τουριστική ανάταση βρίσκεται το Δουβλίνο της Ιρλανδίας που διαθέτει 120.000 χλμ. ποδηλατοδρόμους και φιλοξενεί 10.000 τουρίστες που φθάνουν αεροπορικώς έχοντας στις αποσκευές τους τα ποδήλατά τους. Εμείς τί κάνουμε;


Ο Θ. Κ. ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ γράφει
Δραστηριοποίηση Ενεργών Πολιτών στο Βόλο
Ποδηλατοκίνηση με οφέλη υγείας και κυκλοφοριακά
Συλλογή, επισκευή και διάθεση παλιών δικύκλων στους πολίτες

Ο Βόλος μπορεί να γίνει πόλη του ποδηλάτου και αυτό θέλησαν να τονίσουν με την εκδήλωσή τους δεκάδες Βολιώτες με τη συγκέντρωση με τα ποδήλατά τους που πραγματοποίησαν χθες Κυριακή 24 Φεβρουαρίου στις 12 το μεσημέρι στην παραλία του Βόλου (Παπαστράτου). Ήταν οι Ενεργοί Πολίτες, μία Άτυπη Ομάδα συμπολιτών, που δραστηριοποιούνται για την αύξηση της Ποδηλατοκίνησης στον επίπεδο και όμορφο Βόλο και Νέα Ιωνία, για λιγότερη ρύπανση και περισσότερη υγεία. Όπως τόνισαν «ο καλός καιρός και η ηλιοφάνεια συνέβαλαν θετικά στο να πραγματοποιήσουν την ποδηλατάδα τους στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος και να στείλουν το μήνυμα χρήσης του ποδηλάτου απ’ όλους».
Όπως τόνισε ο δικηγόρος, και μέλος της ομάδας κ. Μάνθος Παλαιογιάννης «στόχος είναι να διαδοθεί το συγκεκριμένο μέσο κυκλοφορίας στην πόλη και ότι κάθε τέλος του μήνα θα γίνεται παρόμοια συγκέντρωση στην παραλία και μια βόλτα στους δρόμους του Βόλου».
Η χθεσινή διαδρομή ξεκίνησε από την παραλία με κατεύθυνση την οδό Κ. Καρτάλη και στην συνέχεια την Αναλήψεως, τις οδούς Παγασών και Αναπαύσεως με σταθμό το Δημαρχείο Νέας Ιωνίας και από εκεί μέσω της 2ας Νοεμβρίου έφτασαν στο Βόλο και στην παραλία του Βόλου.
Μια άλλη δράση που υλοποιείται όπως είπε ο κ. Μανθογιάννης έχει να κάνει με την συλλογή και επισκευή παλιών ποδηλάτων τα οποία θα χαρακτηρίζονται κίτρινα ποδήλατα και θα βρίσκονται σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως στον ΕΟΤ, στα Δικαστήρια, στο Νοσοκομείο κ.α. προκειμένου να τα χρησιμοποιούν ελεύθερα οι πολίτες για να κυκλοφορούν στην πόλη. Ο κάθε πολίτης θα μπορεί με την επίδειξη της ταυτότητάς του να δανείζεται το κίτρινο ποδήλατο για όσο χρόνο θέλει με την προϋπόθεση να το διατηρεί σε καλή κατάσταση και να το επιστρέφει στη βάση του.
Τέλος οι Ενεργοί Πολίτες πρόκειται να στήσουν και μια ιστοσελίδα.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλ. 24210-62979 (Σ. Καγιάς Πολιτικός Μηχανικός) και 24210-33066 (Μ. Παλαιογιάννης Δικηγόρος).

Ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΑΓΙΑΣ γράφει
Αγαπητοί Φίλοι
Σας πληροφορούμε για την ενημέρωσή σας ότι η Ποδηλατοβόλτα του Φεβρουαρίου είχε πολύ μεγάλη επιτυχία . Δόθηκε το μήνυμα , έγινε μια καλή αρχή , που συνεχώς θα ενισχύεται πιστεύουμε. Το οφείλουμε αυτό στα παιδιά μας.
Το ξεκίνημα αυτό έγινε ‘’ακαπέλωτο‘’ από τους όποιους φορείς και οργανώσεις ,που ίσως μερικοί να χρωμάτιζαν τα πράγματα και να εμπόδιζαν την συμμετοχή κάποιων συντηρητικών ποδηλατιστώνκαι κυρίως μαθητών .Οι ποδηλατοβόλτες αυτές όπως είναι γνωστό σε όλους, ενεργοποιούνται μόνον από δραστήριους Πολίτες ,που λίγο πολύ είμαστε όλοι μας.
Μια σπάνια σύμπτωση που παρατηρήθηκε είναι ότι κανείς από όσους εμπλέκονται με κάποιον τρόπο σε οικολογικές Ομάδες , Οργανώσεις ,Κόμματα , Ανθρώπινα δικαιώματα….δεν συμμετείχε (πλην του Γερό) και αυτό δίνει πολλές ελπίδες για μια ενισχυμένη συμμετοχή στην Ποδηλατοβόλτα του Μάρτη , με την βέβαιη ,αθόρυβη και πολύ σημαντική υποστήριξη--συμμετοχή των όποιων οργανωμένων Οικολόγων….
Νομίζουμε πως οφείλουμε όλοι μας να προωθούμε τα κείμενα – μηνύματα και ό,τι άλλο νομίζουμε ( και από τα Μ.Μ.Ε.με γνωστούς Δημοσιογράφους κ.α. ) για μια μεταστροφή του Βόλου σε ‘’Ποδηλατούπολη. Ετοιμάζονται και τα ποδήλατα ‘’κοινής χρήσης ‘’ ( Τα Κίτρινα Ποδήλατα ) καθώς και το σχετικό blog για την συνεχή ενημέρωση και επικοινωνία μας .
Το ''Ποδήλατο'' είναι φροντίδα όλων μας .
Δεν υπάρχουν συντονιστές –αρχηγοί ( ίσως τώρα στην αρχή λίγο ) ούτε και εμπόδια…Απλά όλοι μας συμμετέχουμε με το ποδήλατό μας . Είναι μια προσπάθεια διεκδίκησης του δικαιώματός μας, να χρησιμοποιούμε και εμείς το δρόμο.
Ίσως έτσι αποδώσει καλύτερα . Σίγουρα όμως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου .Το εφαρμόζουμε πλέον αισιόδοξα . Πιστεύουμε πως αξίζει τον κόπο .
Ο Βόλος-Ν.Ιωνία είναι μια Ποδηλατούπολη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: